Telefoniküsitlus on kiire ja efektiivne andmekogumise viis, mida kasutatakse nii elanikkonna kui ka ettevõtete (B2B) seas küsitluste läbiviimiseks. Antud meetodi eeliseks on asjaolu, et telefoniküsitlus on märksa soodsam silmast silma intervjuudest ning samas tagab suurema vastamisprotsendi kui veebiküsitlused. Telefoniintervjuu sobib hästi kasutamiseks just sellistel juhtudel, kui intervjuu ei ole väga pikk (kestab kuni 15-20 minutit) ega keeruline.
Telefoniintervjuud viiakse läbi CATI (Computer Assisted Telephone Interview) meetodil. CATI on arvuti poolt juhitud telefoniintervjuu, kus spetsiaalne programm genereerib telefoninumbrid, kuhu helistatakse, kontrollib valimi proportsioone ja küsitluse kulgu (suunamised jms). See efektiivne ja kasutajasõbralik süsteem muudab küsitlemisprotsessi lihtsaks ja vähendab oluliselt andmekogumisel tekkida võivaid vigu. CATI tarkvara loob intervjueerimiseks ka mitmeid lisavõimalusi (nt helide ettemängimine või salvestamine).